Globalno, očekuje se da će publika za esport porasti na 641 milion do 2025. godine, prema analitici kompanije Newzoo. Nasuprot tome, ta publika je 2019. godine brojala samo 398 miliona gledalaca. Uopšteno gledano, prenosi video igara uživo, iako su opali u odnosu na 2021. godinu, i dalje su dvostruko veći u odnosu na pre-pandemijski period, pokazuje analitička kompanija Stream Hatchet.
Ipak, ovi brojevi nisu na nivou tradicionalnih sportova. Dok je nekoliko ili čak desetine miliona impresivno, to nije ni blizu fudbala ili američkog fudbala, koji mogu imati stotine miliona prosečnih gledalaca. Ipak, ovi rezultati ukazuju na kontinuirano interesovanje publike i obećavajuće su za esport profesionalce koji se nadaju da će razviti navijačku bazu sličnu onoj koju imaju tradicionalni sportovi.
Zapravo, uprkos globalnom ekonomskom padu i značajnom smanjenju privlačnosti esporta u očima investitora, esport je i dalje imao podršku i investicije različitih entiteta.
Poznati sportisti već uveliko ulažu u esport
Prema investicijskoj banci Drake Star, u periodu od prvog do trećeg kvartala 2022. godine objavljeno je 31 spajanje i preuzimanje vredno 2,1 milijarde dolara (~1,7 milijardi funti). Samo u oktobru 2022. godine, GAMURS Group je prikupio 12 miliona dolara (~10,6 miliona funti), Bidstack oko 11 miliona dolara (~9,9 miliona funti), a fudbaleri Bruno Fernandes i Juan Mata postali su akcionari u kompaniji Rebels Gaming.
Fernandes i Mata nisu jedini pojedinci iz sveta profesionalnog sporta koji ulažu u razvoj esporta. Poznata sportska imena poput Majkla Džordana, Useina Bolta, Dejvida Bekama i Majka Tajsona, da navedemo samo neke, finansiraju i prepoznaju vrednost esporta, proširujući tako svoje tradicionalne sportske karijere na novo područje.
Podrška poznatih sportskih imena esportu, u cilju promovisanja njihovih ulaganja, ukazuje na preklapanje interesa koje mnogi vide između ova dva sektora. Očekuje se da će podrška poznatih ličnosti privući sportsku publiku i podstaći ih da podrže esport. Kao znak te nade, brojni evropski fudbalski klubovi su lansirali ili podržali esport timove, uključujući Paris Saint-Germain (PSG), Manchester United, Barcelona F.C., Schalke 04 i mnoge druge.
Iako broj gledalaca može biti manji, publika esporta je veoma tražena. Demografski profil publike obično čine mladi, imućniji muškarci koji su vešti u tehnologiji – vredna ciljna grupa za marketinške stručnjake koju tradicionalni sporti sve više propuštaju, ali i zlatna ruda za tradicionalne sportske klubove koji žele da privuku nove navijače.
Esport na nacionalnom nivou
Takođe, vlade širom sveta počinju da preduzimaju korake u cilju podrške esportu, jer su svesne vrednosti ove industrije koja je ranije bila ignorisana sa zakonodavnog aspekta. Kina, Južna Koreja, Indija i Sjedinjene Američke Države, između ostalih, već su zvanično priznale esport kao sport ili su uvele zakonodavstvo koje pomaže esport sportistima. U novembru 2022. godine, Evropska unija je usvojila rezoluciju kojom se preporučuje dugoročna strategija za podršku i finansiranje esporta na kontinentu, prepoznajući njegovu vrednost.
Većina nacionalnih vlada širom sveta pruža podršu i finansiranje svojoj sportskoj industriji, što je ključno za omogućavanje i promovisanje sportskih aktivnosti. Proširenje podrške na esport industriju približava takmičarsko igranje bliže tradicionalnim sportovima. Kako evropski zakonodavci utvrđuju najbolji način implementacije finansiranja i podrške, preduzeća u esportu će verovatno pažljivo razmotriti nove mogućnosti u Evropi.
Međutim, jedna od glavnih oblasti u kojoj se esport razlikuje od tradicionalnih sportskih disciplina je diverzifikacija izvora prihoda od strane esport preduzeća. Mnoge esport organizacije, posebno FaZe Clan, sada se fokusiraju jednako na gejming i stil života kao i na esport. Drugi su se potpuno posvetili industriji uticaja; Misfits Gaming je u novembru najavio fond od 20 miliona dolara (~17,8 miliona funti) za kreatore i influensere, a Team Liquid ima odeljenje za upravljanje influenserima (i esport viki). XSET se fokusira na sadržaj i talente, a 100 Thieves čak pravi sopstvenu video igru.
Naglasak na diverzifikaciji poslovanja je jedno od ključnih područja u kojem se esport razlikuje od tradicionalnih sportskih disciplina. Preterana diverzifikacija van takmičenja nije nužna u sportu, ali je važna lekcija za one koji ulaze u esport industriju.
“Na Američkom univerzitetu za javnu upravu, razlikujemo Sportski menadžment od našeg novog diplomskeg programa Esport koji se fokusira na poslovnu stranu esporta i obuku budućih trenera i administratora esporta”, objašnjava Craig Skilling, koordinator za esport na APUS-u, akreditovanom online univerzitetu koji nudi pristupačne online diplome iz esporta. Kurs APUS-a o esportu posmatra esport sa poslovnog aspekta, prepoznajući potrebu za razlikovanjem esporta od sportskog menadžmenta kako se industrija razvija i otvara nove mogućnosti za zaposlenje.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o esportu.
Recent Comments