Esports turniri, ili takmičenja u video igrama, su postali sve popularniji u poslednjoj deceniji. Organizatori i sponzori ovih takmičenja su prepoznali potencijal ovog tržišta i uspevaju da profitiraju na razne načine.
Jedan od najvećih izvora prihoda za organizatore esport turnira je svakako prodaja ulaznica. Kao i kod bilo kog drugog sportskog događaja, gledaoci plaćaju za pristup događaju, a cene karata variraju u zavisnosti od popularnosti takmičenja i pozicije sedišta. Osim toga, organizatori takođe profitiraju od prodaje hrane i pića na licu mesta, a takođe nude i prodaju suvenira u obliku majica, kačketa, šolja i drugih predmeta sa logom takmičenja.
Sponzori su takođe veoma važni za esport industriju i pružaju ogromne izvore prihoda za organizatore turnira. Kompanije poput Intel-a, Red Bull-a, Coca-Cola i drugih velikih brendova, često su sponzori ovih takmičenja i nude svoje proizvode i usluge na licu mesta. Oni takođe pružaju novac za nagradni fond koji se nudi igračima koji pobede na turnirima.
Još jedan način na koji organizatori i sponzori profitiraju od esport turnira je kroz oglašavanje. Reklame za proizvode i usluge kompanija koje sponzorišu takmičenja, prikazuju se na mestima gde se prenosi događaj, kao što su TV emisije i live stream-ovi na internetu. Ovo oglašavanje često dopire do ciljne publike, koja je uglavnom sastavljena od mladih i tehnološki orijentisanih ljudi.
Kao što se vidi, esport turniri pružaju više izvora prihoda za organizatore i sponzore. Od prodaje ulaznica i suvenira, preko oglašavanja i sponzorstva, do prodaje hrane i pića na licu mesta. Sa stalnim rastom popularnosti ovih događaja, očekuje se da će se ovaj trend nastaviti i u budućnosti, što znači da će organizatori i sponzori nastaviti da profitiraju od njih.
Recent Comments