2023 godinu u esportu obeležile su zabrinutosti u vezi sa održivošću. Prihodi od esporta su znatno manji od troškova za mnoge kompanije, i postoji rastuće shvatanje da industrija mora postati manje zavisna od prihoda od sponzorstava. Ekonomski pad, u kojem su brendovi smanjivali budžete za oglašavanje, takođe je stvarao pritisak na esport kompanije da diversifikuju svoje izvore prihoda.
Ipak, 2023. godina je videla niz visokoprofilnih partnerstava i sponzorskih ugovora sa nekim od najvećih brendova na svetu. Viđeni su dogovori sa vodećim proizvođačima automobila (Mercedes, Porsche, KIA), uslugama plaćanja (Mastercard), modnim brendovima (H&M, Ralph Lauren), brendovima hrane i lanaca restorana (Unilever, Burger King, McDonald’s), tehnološkim i komunikacionim kompanijama (Sky, EE) i još mnogo toga. Ovakvo partnerstvo između velikih firmi je ključno za održivost esport ekosistema.
Zainteresovani za priče iza vesti? Pretplatite se na The Dotted Line bilten za jednostavnu, dvomesečnu analizu najvažnijih priča o partnerstvima – i trendova koji se kriju iza njih.
HSBC UK je postigao partnerstvo sa EXCEL ESPORTS
U martu, britanska esport organizacija EXCEL ESPORTS (sada GIANTX) objavila je veliko partnerstvo sa britanskom bankom HSBC UK.
HSBC je postao zvanični finansijski partner esport organizacije. Ugovor se fokusira na finansijsko obrazovanje, delujući kao pružalac finansijskog zdravlja za EXCEL. To je visokoprofilno sponzorstvo za organizaciju i prilično jedinstveno u smislu da se malo banaka opredeljuje za strategije partnerstva u esportu.
U vezi s tim, izdavač igara Riot Games i finansijska kompanija Mastercard proširili su svoje višegodišnje globalno partnersko partnerstvo na VALORANT. Kao rezultat toga, Mastercard sada podržava globalne događaje u VALORANT Champions Tour (VCT), pored esporta League of Legends.
Mastercard je snažan pristalica esporta League of Legends od 2018. godine. Kompanija trenutno sponzoriše prominentne regionalne lige poput League of Legends Championship Series (LCS), kao i brazilske, evropske i severne partnere. Proširenje na VALORANT predstavlja posvećenost ekosistemu Riot Games za Mastercard.
Mercedes-Benz sponzoriše League of Legends Worlds već četvrtu godinu zaredom.
U oktobru je nemački proizvođač automobila Mercedes-Benz objavljen kao zvanični sponzor League of Legends World Championship 2023.
Mercedes je postao zvanični partnerski brend za događaj četvrtu godinu zaredom, uključujući i novu kampanju usmerenu na ovaj događaj. Mercedes-Benz je takođe obezbedio partnerstvo u maju sa korejskom esport organizacijom T1.
Mercedes je bio jedan od nekoliko velikih proizvođača automobila koji su se angažovali u esportu 2023. godine. Drugi su uključivali Porsche i FaZe Clan koji su objavili višegodišnje partnerstvo u januaru, KIA koji je potpisao sponzorstvo LEC-a za 2023. godinu takođe u januaru, i nedavno BMW Group Middle East koji je sklopio partnerstvo sa Nigma Galaxy.
Kompleksnost (Complexity) i američka vojska udružuju snage petu godinu zaredom.
Severnoamerička esport organizacija Complexity Gaming obnovila je svoje partnerstvo sa američkom vojskom petu godinu zaredom u aprilu.
Dve strane su najavile da će sarađivati na turniru Soldier Shakedown 5, esport turniru namenjenom aktivnim pripadnicima vojske. Američka vojska je dugogodišnji i visokoprofilni partner za Complexity, iako je učešće američke vojske u esportu privuklo kritike iz nekih krugova.
Complexity nije bio jedini koji je sklopio partnerstvo s američkom vojskom. Collegiate Esports Commissioners Cup (CECC) takođe je organizovao turnir s američkom vojskom, a Nacionalna garda (Army National Guard) se partnerirala s KC Pioneers.
McDonald’s i Head & Shoulders partneri su s MPL SG.
U septembru, veliki lanac brze hrane McDonald’s i brend šampona Head & Shoulders pridružili su se kao partneri za Mobile Legends: Bang Bang Professional League Singapore (MPL SG), između ostalih.
McDonald’s i developer MOONTON su najavili da će nagrađivati kupce određenog jelovnika in-game nagradama tokom MPL SG sezone, zajedno sa promo kodovima za popust prilikom dostave. Istovremeno, Head & Shoulders će kreirati dva nova dizajna za svoje boce šampona u Singapuru, prikazujući likove iz Mobile Legends: Bang Bang.
McDonald’s je prethodno bio aktivan u Severnoj Americi, ali ovo je prvi put da su se uključili u Singapuru, što odražava impresivan rast i sve veću komercijalnu održivost esporta na manjim tržištima esporta.
BLAST je postao partner sa Absolut, Ballantine’s i Jameson kompanijama
Organizator turnira BLAST je u aprilu sklopio partnerstvo s brendovima alkoholnih pića Absolut Vodka, Ballantine’s Scotch i Jameson Irish Whiskey — brendovima koje poseduje Pernod Ricard — uoči BLAST.tv Paris Major.
Ovo je označilo prva esport partnerstva za ove brendove. Dok su brendovi piva poput Bud Light i Heineken već ušli u esport industriju, ovo partnerstvo je jedno od prvih puta da su brendovi viskija i vodke sklopili partnerstvo s visokoprofilnim esport brendom.
Nedugo nakon ugovora s Pernod Ricard, G2 Esports je postigao partnerstvo s Jägermeisterom. Ovi ugovori odražavaju sve veće uključivanje sponzorstava alkoholnih pića u esport kako tržište sazreva.
Desperados 0.0% je imenovan nacionalnim partnerom za LEC (League of Legends European Championship).
Dok su neke kompanije bile spremne da prihvate partnere koji se bave alkoholnim brendovima, druge igraju na sigurno. Riot Games-ova vodeća liga za regiju Evrope, Bliski istok i Afrika (LEC), u januaru je uspostavila partnerstvo s brendom bezalkoholnog piva Desperados 0.0% kao nacionalnim partnerom.
Kao nacionalni partner, brend piva bio je integrisan u nemački prijenos LEC-a kroz raznovrsan sadržaj. Desperados 0.0% takođe je bio aktivan u Twitch chatu emitovanja pružajući ponude i takmičenja.
Slično tome, Riot-ova VCT Americas VALORANT liga sklopila je partnerstvo s Heineken 0.0 u martu, čime je bezalkoholni brend postao zvanični partner za pivo.
S obzirom na zabrinutost oko zaštite maloletnika s obzirom na prosečnu starost obožavalaca esporta, sponzorstva bezalkoholnih brendova pametan su način za dosezanje željene ciljne publike izbegavajući neke od složenosti koje proizlaze iz reklamiranja brendova alkohola.
100 Thieves ulazi u partnerstvo s brendom Subway
Severnoamerička esport organizacija 100 Thieves objavila je partnerstvo sa lancom sendviča Subway u maju.
Subway postaje zvanični sendvič organizacije sa sedištem u Los Anđelesu i glavni sponzor njihovog LCS League of Legends tima, zajedno s drugim postavljanjima logotipa na dresovima tima.
Dve strane su sarađivale na renoviranju trening objekta tima u Kaliforniji pred početak LCS League of Legends Championship Series (LCS) Summer Split-a. LCS je najviša liga u League of Legends-u u SAD-u i Kanadi.
Subway nastavlja širiti svoje prisustvo u esport industriji. U maju se udružio s nemačkom esport organizacijom Berlin International Gaming (BIG) kako bi organizovao CS:GO turnir za nemačko esport tržište. Subway je takođe veliki sponzor britanske esport organizacije Guild Esports, s kojom je nedavno ponovo pokrenuo svoju Talent Series.
Subway je daleko od jedinog lanca brze hrane u esportu. Burger King, KFC i mnogi drugi su sklopili partnerstva u esportu tokom 2023. godine.
H&M će opremiti talente na ekranu tokom Dota 2 Bali Major turnira.
U junu, organizatori esport turnira IO Esports i platforma operator Epulze obezbedili su partnerstvo s modnim brendom H&M za Dota 2 Bali Major.
Ovo partnerstvo je rezultiralo time da je H&M obezbedio odeću za talente na ekranu i članove panela tokom događaja. Brend je takođe organizovao nagradnu igru u kojoj su obožavaoci iz Singapura i Filipina imali priliku osvojiti VIP ulaznice za takmičenje.
H&M se pridružio nizu modnih brendova koji su aktivni u esportu. G2 Esports, zajedno sa svojim partnerom Ralph Lauren, lansirao je kolekciju odeće sa zajedničkim brendom u julu.
Recent Comments