Kako saznajemo iz izveštaja analitičke stranice Esports Charts, gledanost esports turnira se od 2017. godine utrostručila.
U izveštaju koji se primarno bavi analizom gledanosti od 2017. do 2022. godine možemo da vidimo da se ukupan broj sati gledanosti povećao sa 966 miliona u 2017. godini na čak 2,8 milijardi u 2022. godine. Međutim, moramo imati u vidu da ova statistika ne obuhvata podatke sa kineskog govornog područja.
Esports Charts nije uvrstio analizu gledanosti u Kini jer je pristup ovim podacima dosta ograničen. Ovo znači da je rast celokupne gledanosti mnogo veći nego što statistike pokazuju, primarno jer Kina ima najveće esports tržište na svetu. Ova se dosta odražava na analizu gledanosti LoL-a na primer, koji je izuzetno popularan u Kini.
U svakom slučaju, istraživanje pokazuje veoma stabilan rast od 2017. do 2021. godine, kada je zabeležen pik od oko 3,1 milijardi sati gledanosti. Ova cifra se zatim smanjila na 2,8. milijardi u 2022. godini, što je pad od oko 6%.
Gledanost
Iako je gledanost i generalna popularnost esporta očigledno skočila u poslednjih nekoliko godina, ovaj rast nije uniforman. Naime, mobilne esports igre su glavni pokretač ovog rasta – njihova gledanost se povećala sa mizernih 0,5% u 2017. godini na čak 28% u 2021. godini. Pad u gledanosti naredne godine se uglavnom prepisuje zabrani igara kao što su Battlegrounds Mobile India i Garena Free Fire u Indiji. Međutim, kako je BGMI ponovo dostupan za igru od 19. maja ove godine, verujemo da će gledanost mobilnog esporta uskoro ponovo doživeti veliki porast.
Razvoj mobilnog esporta je najprimetniji na istoku, posebno u Jugoistočnoj Aziji, gde su mobilne igre daleko popularnije od PC naslova. Na primer, jedan izveštaj navodi da je gledanost mobilnog esporta u Indoneziji porasla za 5-6 puta u poslednje 3 godine, uglavnom zahvaljujući igri Mobile Legends: Bang Bang.
S druge strane, gledanost klasičnih esports naslova poput CS:GO-a, Dote 2 i LoL-a je porastao za ”samo” 13%, računajući samo englesko govorno područje. Međutim, ako se fokusiramo samo na sirove brojke, očigledno je da PC i konzolni naslovi imaju daleko veću gledanost u globalu. PC i konzolne igre su tako u 2022. godini imale skoro 2,2 milijarde sati gledanosti, dok su mobilne imale oko 650 miliona.
Recent Comments